Dobré rady pre rodičov a ostatných dospelákov, ktorí majú chuť čítať deťom:
	(Inšpirované textom Jima Trelease z knihy "The Read-Aloud Handbook" - učebnica predčítavania)
	- 
		začíname deťom čítať čo najskôr
- 
		čítame deťom tak často, ako máme my a dieťa čas
- 
		začíname čítať obrázkové knihy,ktoré majú len pár viet na stránke, postupne prechádzame ku   knihám, ktoré majú stále viac textu, úmerne veku a pozornosti dieťaťa
- 
		vyhýbame sa dlhým opisným pasážam, ktoré dieťa ešťe nie je schopné, kvôli ich náročnosti, vnímať
- 
		knihy vyvolávajú nové myšlienky, túžby, obavy, sprostredkovávajú objavy. Dovoľme im vyplávať na   povrch a pomôžme dieťaťu vyrovnať sa s nimi rozhovorom, či písomnou formou, alebo aj umeleckým prejavom, kresbou, maľovaním, ak k nemu  má dieťa sklon
- 
		ockovia by sa mali snažiť často čítať svojim deťom, nakoľko veľká väčšina učiteľov na základných   školách sú ženy, učenie a aj čítanie deti spájajú hlavne so ženami. Zapojenie otcov do čítania, už od útleho veku detí, dáva knihám v očiach detí, špeciálne chlapcov, rovnaké postavenie, aké má ich v   mužskom svete napríklad šport
- 
		veľakrát deti chcú čítať dookola tie isté knihy, príbehy, splňte im ich želanie. Opakované hlasné    čítanie je výborným tréningom pamäti
- 
		vždy, keď dieťa položí otázku, ktorá sa týka textu, nájdite spoločne odpoveď
- 
		pre niektoré dieťa je náročné sedieť a len počúvať. Papier a pastelky im pomôžu zamestnať ruky, keď počúvajú, dovoľme deťom hrať sa, niektoré deti si najlepšie pamätajú text, keď sú v pohybe
- 
		majte knihu po ruke vždy, keď budete s dieťaťom niekde dlho čakať (u lekára, vo vlaku, v autobuse, v aute), okrem toho, že nám pomôže potomka zabaviť,vznikne v malej hlávke užitočná väzba, že kniha je dobrou voľbou, keď má človek čas
- 
		buďme deťom príkladom, dajme deťom šancu vidieť nás, ako si čítame pre radosť
- 
		obmedzte čas, ktorí dieťa trávi pri televízii a počítači, výskumy ukazujú, že  po 10 hodinách pri  televízii týždenne, výkon dieťaťa v škole začína klesať. Časté sledovanie televízie vytvára návyk a  poškodzuje mentálny vývoj dieťaťa
- 
		Televízia dieťa neobjíme, nevysvetlí mu to, čomu nerozumie, nedá mu pusu a nebude ho držať za ruku, keď sa bude báť...
	Čo NIE pri hlasnom čítaní:
	- 
		nečítajme deťom príbehy, ktoré sa nám samým nepáčia
- 
		nenechajme sa zmiasť oceneniami, skutočnosť, že kniha bola ocenená ešte neznamená, že sa dá dobre nahlas čítať
- 
		nezahcujte poslucháčov, pri výbere knihy vždy zvážte intelektuálnu, spoločenskú a emočnú úroveň dieťaťa. Nikdy nečítajte knihy, ktoré sú nad emočnou úrovňou dieťaťa.
- 
		epoužívajte knihu ako vyhrážku ("Ak si neupraces izbu, nebudeme si vecer čítať!")
- 
		nesnažte sa súťažiť s televíziou, pretože dospelí sme my, my rozhodujeme, aké pravidlá u nás v rodine platia. Nedopusťte aby to bolo tak, že knihy  sú zodpovedné za to, že sa deti nemôžu pozerať na televíziu.